søndag 27. mars 2011

En overivrig vordende mor.

Vel det er mange, mange ekstremt mange uker igjen til fødselen.
Alikavel har jeg begynt og tenke plannlege pønske på hvordan fødsel jeg vil ha.
Saken er den at jeg altid har trivdes i vann i følge tante går denne trivselen helt tilbake til jeg var liten kolikk unge da jeg vist nok roet meg i badekar.Derfor har jeg begynt å lette etter info om vannfødsel jeg har også forhørt meg om føden på st olavs som vistnok skal være ekstremt bra.
Føler en trygghet følelse bre seg hvergang noen nevner at st olavs skal være best på nyfødt intensiv og prematur i landet. Nå skal selfølgelig min lille komme på termin datoen og være frisk som en fisk, men er godt med litt tryghet.
Ellers vil jeg helst vite nøyaktig hva jeg trenger hva jeg kommer til og få hva jeg bør kjøpe. For ikke å snakke om fødebagen her leser jeg at en korekt pakket fødebag er mindre en gravid magen. Deretter leser jeg listen over absolute nødvendigheter der morgenkåpe er nevnt og det slår meg at da blir fødebagen allerede større enn magen med mindre magen blir større enn noen gravid mage jeg har sett. Så følger ting jeg skjønner er ment for dagene etterpå så jeg lurer på om det ikke vil være bedre og pakke to bager en med helsekort og litt og spise på og en med sånt til etterpå som svigermor kan komme med. Dette er sånne ting jeg ikke engang trenger og tenke på før om 20 uker eller noe sånt, men jeg begynner like godt nå.
Ikke det at jeg gidder å gjøre noe jeg bare grubler og gleder meg og vil at magen skal sprette ut og fosteret sparke slik at jeg kan være synlig gravid og bare sprudle over i iver uten å se rar ut.
Ellers så er energi nivået mitt stadig på labbert og utenom jobb tilbringes dagene på sofaen, men i går fant jeg ut at svigermor tror på i hvertfall et kjæringråd.
Hun sa jeg kom til og få jente siden fosteret hadde puls på 180 når vi var på ul.
Håper jo egentlig litt på jente selv også men blir nå glad uansett hva jeg får.
Men viste henne en nett artikkel om et forskningsprosjekt som viste at dette er nok bare en myte. Kos dere folkens

1 kommentar:

  1. ÅÅÅ, du er klassisk mammaspore! veldig bra!
    Du ser da aldri rar ut, du er helt som du skal være alltid, men jeg lurer på hvordan du ser ut nå altså. med baby i magen og greier :D

    Klem B

    SvarSlett