onsdag 6. april 2011

Nå skal jeg snart slutte og si at jeg føler meg bedre.

Joda i dag hadde jeg en topp dag energinivået var helt der jeg husker det pleier og være i stedet for mitt slitne gravid jeg.
Dette følte jeg sto til skryt og tanker om at nå kanskje på 17 ukers dagen av graviditeten skulle all kvalme og hodepine og trøtthet forsvinne.
Jada det gikk ikke mange timene før jeg atter en gang hadde gleden av og henge over bøtta.
Til neste svangerskap skal jeg ha flere bøtter i forskjelige farger er så lei av den røde stinkebøtta nå. Trur ikke grønne og blå bøtter stinker mindre, men greit med litt visuell forandring.

Har nå bestemt meg for at jeg kjenner spiralis. Følelsen ligner ikke de luftboblene eller fiskehaleslagene jeg har hørt det skal kjennes ut som foresten fiskehale slag er det vannlig å bli slått av fisk? Har lenge følt at jeg har opplevd mye rart når det gjelder dyr, men akkurat denne opplevelsen har gått meg hus forbi.
Vel for og beskrive følelsen av det jeg tror er spiralis holder jeg meg i dyre verden. Noen dager kjenner jeg en følelse inne fra magen som kjennes nesten helt likt følelsen av at en veldig liten katt unge ca 3 månder går over deg uten på dynen. Vet ikke om så mange av dere har opplev at det kommer en katt spaserende over dem uten på dynen en tidlig morgen mens man ligger og lurer på å stå opp, men kraft og størelse på magefølelsen stemmer godt overens med et kattunge fottrykk så ikke de helt voldsomme greiene.
Andre dager igjen er det mer som om den tenkte kattungen detter og dytter helle kroppen mot meg. Håper folk skjønner at dette heller ikke er en spesielt kraftig opplevelse da det er snak om noe veldig mykt som veier veldig lite. Kjenner det mest på morgenen når jeg er våken, men kan sove mer eller på kvelden når jeg skal til og sovne. Har prøvd og drikke jus for og få fart på spiralis, men merker ikke no mer liv da. Selv om det skal si at 3 esker hockey pulver kan ha hatt en effekt det kjentes ut som jeg hadde lemus i en slags muskel inne i magen, men det kan jo ha vært en hyper spiralis.

Får noen dager for meg at spiralis kanskje ikke lever vet ikke om alle gravide har det sånn eller om det er bare sånn de som har hatt en MA føler, men noen dager lurer jeg fælt. Har ingen blødninger eller mage smerter så det er jo bare tull og tenke sånt, men i går da jeg var hos legen fikk jeg høre hjertelyd så da kan jeg slappe av noen uker i vissheten om at spiralis lever. Slike dager ønsker jeg bare at spiralis kan begynne og sparke såpass kraftig at jeg skjønner at dette er Mitt lille under som er alive and kicking.

Sånn ellers i livet skjer det ikke så mye nytt syns jeg ingen spennende reiser ingen ville fester.
Søstra og hennes utkårede også kjent som favoritt svigerbroren kom på besøk i går så da spiste vi toro brownies nam nam.
Fredag var jeg på egon i tårnet med to fra jobb og en vennine følte trangen til sikkerhetspose på siden av meg i tilfelle rotefelle ødela litt av restaurant følelsen. Lørdag var vi hos svigermor og hennes utkårede og spiste taco med min kjæres søskenbarn taco er nesten altid godt, men ikke 5 minuter etter når det kommer i retur. Min kjære er mye hos sin mor og hennes utkårede nå for han driver og fikser en gammel vespa han skal kjøre til sommeren så da er jeg alene hjemme og sløver. Noe som betyr at jeg må tøme bøtta selv *furte*.

Og bare så alle er advart jeg vurdere sterkt og spy på den neste som påpeker at det heter morgenkvalme og vannligvis bare varer til uke 12. Jeg syns ikke det er noe pent å nevne at det er uvannlig å føle seg dårlig på et hvilket som helst tidspunkt på dagen og at folk flest har det helt fint nå. Kvalmen blir ikke svakere selv om folk nevner at den skulle vært det.
Gleder meg til påske bare 14 dager igjen jippi.
Vaskemaskinen døde dessvere i forige uke min vaske tørke maskin sovnet ikke spesielt stille inn. Heldigvis er det bare 4 år siden jeg kjøpte den så det er garanti sak så nå venter jeg på å få litt info fra elkjøp så blir det vel ny maskin. Min kjære må dog snart pelle seg i vaskekjelleren og vaske klær før jeg må gå naken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar