fredag 27. mai 2011

Å bli skremt av andres opplevelser.

Som en ivrig vordende mor har jeg flakset rundt på diverse svangerskaps forum og blitt litt lettere nett kjent med diverse folk.
En av disse folkene som jeg atpåtil traff i virkeligheten siden begge venter i september.
Ble søndag lagt inn med fostervannslekkasje siden jeg hadde sett jordmødrene på nrk skjønte jeg jo at dette ikke var ideelt, men siden det trossalt gikk bra på nrk trudde jeg det skulle gå bra for denne dama også og benket meg på nett for å følge med på ferden mot en solskinnshistorie. Sånn ble det ikke gitt hun mistet sin stakkars ufødte jente.

Syns så synd på henne og familien hennes nå. Klarer ikke å forestille meg hvor grusomt dette er tenk å komme 24 uker inn i svangerskapet det er jo dobbelt så langt som tiden til man egentlig skal føle seg trygg.

I god overføringsstil ligger jeg nå å syns at spiralis har bevegd seg lite i dag. Den har bevegd seg litt mndre enn den vanligvis gjør, men jeg har kjent bevegelse. Så er tydligvis bare hjernen min som har snurret seg litt, men akkurat nå syns jeg godt at spiralis kunne slått seg litt hyper. Hvorfor er det ikke en på og av knapp på magen som man kan bruke ved uro? Syns vi burde ha utviklet oss dit hen nå.
Og hvorfor er det slik at når grusomheter rammer andre menesker så fokuserer man plutselig innover i seg selv og kjenner masse rart burde vi ikkke bli mindre ego av sånt som dette istedet for å nesten sette oss inn i deres sko.

Gravid forumet er selfølgelig preget av dette i dag nå vet jeg ikke troen til henne som mistet, men hvorfor må folk altid komme trekkende med Gud når sånt som dette skjer.
Jeg tror generelt ikke på Gud jeg håper avogtil at det skal finnes en hlyere makt som har en plan med alt, men når jeg hører om barnedød og død av ufødte barn. Bekrefter det bare min tro på at det ikke kan finnes en kjærlig allmektig Gud som bestemmer alt som skal skje. I sånne stunder finner jeg det lettere og tru på naturen. Naturen er ikke noe snillere enn hva en eventuel Gud er, men i det minste er det ingen som tilegger naturen noe slags bevishet og mening.

2 kommentarer:

  1. å huff, veldig leit for henne.
    hva er egentlig fostervann?
    Og hvorfor er det farlig med lekkasjer?..

    Håper det går bra med deg og vesla :)
    klem!

    SvarSlett
  2. Tar litt ti for meg å svare på komentarer gitt.
    Fostervann er den væsken babyen ligger å flytter i inne i magen. Dette vannet skal helst være inne i magen i lag med babyen helle svangerskapet.
    Hvis vannet lekker ut er det stor sjanse for infeksjoner, rier og for tidlig fødsel.
    Jeg og småen har det helt utmerket.

    SvarSlett