onsdag 1. september 2010

Prøving feiling og skole

Nå har skolen vært i gang igjen i lit over en uke.
Og jeg lar meg som vannlig iritere over eple spisere du spiser en frukt suppert, men hvorfor må folk insistere på og spise frukt i timene vi har et kvarters friminutt hver time og en halv time lunsj. Hvorfor må folk da spare knekkebrød, gulerøter og epler til forelesningen begynner. Knas krunsj knask skal innrøme at det bare er ca 7 stykker i klasen som jeg vet spiser i timen mens resten faktisk ser ut til og spise i friminutene. Når vi gikk på barne, ungdoms og vidregående fikk vi ikke lov og spise i timene. Forsent komming ble notert og døren ble låst hvis vi kom forsent. Vi ble kortsagt behandlet som uansvarlige menesker som måte oppleve konsekvenser for og skjønne hva som passet seg eller ikke.
Nå når vi har kommet til høgskolen skulle man tro at folk skjønte at man spiser ikke bråkkete mat i forelesningen ogt at når man kommer forsent til 90% av forelesningene burde man være flau i stedet for og sette seg og snakke mens foreleseren foreleser.
Av respekt for andre studenter og foreleser pleier jeg å la være og gå inn i forelesninger som har starte over ett kvarter tidligere og har vært 5 minuter forsinket 2 ganger siden jeg startet studiet i høst. Gang på gang ser man de samme folka komme inn midt i timen gjerne bare 5 minuter før forelesningen er over.
Jeg spør hva er det de tror de kommer til og lære på disse 5 minutene som gjør at de synes det rettferdigjør å forstyrre de 2 som møtte opp i tide.

Leste i går en artikkel om så tidlig blir du ufruktbar på Nrk sine sider. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.7264593 Fant denne artikkelen ganske interesant da den bekrefter at jeg og min kjære i valget med å begynne og prøve nå har forskernes velsignelse det føles litt godt når så mange mener vi burde studere ferdig først. Vi er ikke i tvil, men det føles godt at jeg ikke er hysterisk når jeg er redd for og bli ufrivilg barnløs hvis jeg venter til jeg er over tredve.
Denne artikelen fulgte jeg videre til en om hvordan bli gravid.
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.7093561
Der sto det og lese at Kvinner mellom 25-30 hadde lett for og bli gravid.
Og at man trolig ble befruktet hver månede, men at bare 1 av 5 egg klorte seg fast nok til at man ble bekreftet gravid.
Føler da at dette langt på vei forklarer hvorfor jeg ble så emosjonelt ustabill forige uke. I tilleg til at jeg hadde gravid symptomer som var fysisk synlige. Som forsvant raskt når mensen kom. Smertene i forbindelse med mensen kan vel også forklares da jeg vannligvis ikke har dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar